Sunday, February 18, 2007

Talar till folket

Då jag uppenbarligen fyller år samma dag som Kim-Jong Il, tänkte jag likt den fantastiska golfspelare, kompositör och ledare i samband med min födelsedag låta min media släppa ett gratulationsbudskap. Lyder enligt följer:

” Daniel kommer att hantera sin fortsatta väg mot vuxenlivet galant, utan att ge upp det för Daniel typiska. Skulle fienden våga tända krigets eld kommer han att mobilisera hela sin kraftfulla stridspotential som byggts upp i virvlarna av revolutionen, krossa fienden och uppnå det historiska målet – livslång lycka.”

Annars har snön kommit till New York, snöröjningen är bättre än i Malmö (men fortfarande inte bra) och det snöklädda Central Park är nästan så fantastiskt som jag hade hoppats.

Firade min födelsedag med tårta, blommor, presidents club, japanmat och en fantastisk vinbar där de spelade regina spektor och annat bra på låg volym. Jag var så nöjd. En jättemysig bar som alltså spelade bra musik på ett sätt som möjliggjorde samtal. Mer sådant. En annan trevlig bar hade underbara tapeter, öppen spis och drinkar i kaffekoppar.

Det här är Daniel Engström, för att kvartsfinalerna ska lottas, i New York.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Grattis

11:42 AM  
Anonymous Anonymous said...

grattis socker. om än i efterskott. och välkommen till klubb 25. jag har ju en hel del erfarenhet av 25-årslivet. så om du har några frågor eller funderar, eller vill ha tips och råd så vet du vart du kan nå mig!

9:44 AM  

Post a Comment

<< Home